Bona tarda! Com que dilluns no va haver classe
i el dimarts vàrem començar la jornada recordant la trencada del divendres. Com
tenia pensat portar aquesta experiència al paper vaig guardar una selecció dels
diferents fruits que varen portar els pirates i vaig preparar una fitxa amb una
imatge de de cadascun dels fruits acompanyada del seu nom. Vàrem crear equips i
cadascun disposava d’un plat amb diferents quantitats: tres nous, sis
pistatxos... així grup havia d’agrupar els fruits del mateix tipus, posar el
seu nom a la fulla i escriure el número de peces que havia trobat.
A més, com no vàrem poder fer el
desdoblament de l’aula per fer el taller de matemàtiques i informàtica, vaig decidir
anar tots junts a l’aula d’ordinadors on els infants que encara no havien
acabat la tasca dels fruits la van poder acabar mentre els que ja estaven
gestos anaven treballant amb els ordinadors.
Avui, hem continuat amb el conte de la
petita eruga golafre, que en ser un conte que ofereix tantes possibilitats a
nivell de continguts ens està sent molt útil. Com que l’altre dia vaig contar el
conte en castellà i amb les làmines avui ho he fet en català i amb el suport d’unes
titelles que he preparat i dels cartells amb els dies de la setmana i els
aliments que vàrem confeccionar a la sessió anterior. Així hem tornat a
recordar la història i hem reforçat les paraules catalanes amb més diferències
respecte el castellà com ara prunes o papallona. Finalment els infants han
triat si volien fer l’eruga o la papallona, he explicat les diferents tècniques
per fer cadascuna d’aquestes i ens hem posat en marxà. Ara ja sí, em deixo de
xarrera i us deixo les imatges i els resultats els teniu penjats al panell de l'entrada de l'aula :D
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada